top of page
Introduza o texto que pretende pesquisar

72 itens encontrados

  • SCIC | @MILANO DESIGN CITY 2020

    SCIC | @MILANO DESIGN CITY 2020 19 de outubro de 2020 SCIC | @MILANO DESIGN CITY 2020

  • SCIC | @ MILANO DESIGN CITY 2020

    SCIC | @ MILANO DESIGN CITY 2020 21 DE SETEMBRO, 2020 | SEPTEMBER 21ST, 2020 28 DE SETEMBRO A 10 DE OUTUBRO, 2020 MILANO DESIGN CITY Encontro com o Artista e Curador: 9 de Outubro, 2020. 15h00-19h00 Curadoria de Irene Biolchini em colaboração com Stylnove _ SEPTEMBER 28TH TO OCTOBER 10TH, 2020 MILANO DESIGN CITY Gathering with the Artist and Curator: October 9th 2020, 15h00-19h00 Curator: Irene Biolchini, in collaboration with Stylnove Por ocasião do MILAN DESIGN CITY 2020, a SCIC renova a estreita colaboração entre os melhores artistas da cena contemporânea Italiana e do mundo do Design, apresentando a exposição Atlantis de Alessio Girolamo. O projecto SCIC, com curadoria de Irene Biolchini, leva adiante um ideal de ‘contágio’ de inovação para o setor, desenvolvido a partir de 2019, quando a empresa de Design lançou um conceito nacional para chamar a si os melhores artistas Italianos a dialogar com a excelência do mobiliário. _ By the occasion of MILAN DESIGN CITY 2020, SCIC renews its collaboration with the finest artists of the Italian contemporary scene and the world of Design, presenting the exhibition Atlantis from Alessia Girolamo. SCIC Project, with the curator Irene Biolchini, brings forward an ideal of innovation by contamination for the sector, developed from 2019, when the Design company started a national movement, calling in the best Italian Artists to open a dialogue with the furniture excellence. Os eventos programados nas instalações da SCIC na Via Durini 19, a partir do próximo dia 28 de Setembro, não se tratam de simples exposições, mas antes de intervenções conscientes em Ambientes de Design, para que a Arte viva na dimensão doméstica e no interior das nossas vidas. Atlantis acompanha o público na descoberta de espaços renovados, onde a SCIC expõe o modelo Canossa para a Estação 2020/2021. A cozinha escolhida relembra a importância da história e de ambientes evocativos para criar ligações entre o que cada dia representa o belo e o caloroso e eficaz artesanato Italiano. Também nesta renovação, a SCIC procura aliar Arte e Design com linhas contemporâneas e clássicas, confirmando a capacidade única da marca em criar estilos ecléticos, sem nunca perder de vista a funcionalidade dos Ambientes. O caminho traçado pela SCIC envolveu no passado artistas como Paolo Gonzalo (1975), Alessandro Roma (1977) e Silvia Camporesi (1973). Só poderia ser projecto de Alessio de Girolamo dar continuidade a esse caminho que une Arte e Ambiente Doméstico. Para o Projecto Atlantis, de facto, o Artista expressou toda a emoção resultante no silêncio do confinamento. Uma minimalização sensorial que Alessio de Girolamo experimentou através dos sons da vida natural e da paisagem sonora da cidade, que emergiu como um continente esquecido, preenchendo a Arquitectura e as nossas vidas. É o canto deste quotidiano submerso que atrai o Espectador e o seduz, dentro dos Ambientes da SCIC. É aqui que a janela se torna no diafragma vibrante desta instalação sonora, que pode ser utilizada numa dupla relação acústica. A linearidade do tempo é dobrada pelo som cíclico, uma recordação capaz de transformar até mesmo o espaço que nos rodeia. Um espaço que é consistente e sólido, graças à exposição SCIC em que detalhes em madeira, cerâmica, pedra, mármore, bronze e metal, valorizam a inventividade e o sentido prático do Homem. Neste jogo de referências, o ambiente expositivo deixa de ser um simples espaço comercial, e passa a ser um espaço de viver e de criar, com funcionalidade e referências da melodia do quotidiano. Justamente por isso, a estruturação de um elo entre o perceptível visual e o perceptível sonoro sustenta a instalação Atlantis. A contrapartida visual desta intervenção arquitetónica é a massiva pintura mural criada pelo artista, inspirada na série BUGS, em que uma série de figuras de papagaios "habitam" a parede da partitura. As formas dos papagaios emergem das interrupções da parede da página, como formas fantasmagóricas que parecem fraturar a regra estrutural do pentagrama, assim como os papagaios infestantes que viveram a cidade nos dias do seu aparente silêncio. Próprio do silêncio que antecede a palavra, concentra-se a grande inscrição em cerâmica (criada em colaboração com Stylnove) e onde se lê LANGUAGE. É aqui que a arte de Alessio remonta a uma época antiga, anterior à linguagem, antes de o homem domesticar o som da palavra: uma época em que a imaginação infinita dos homens se expressava por meio de formas não codificadas e reconhecidas. Suspensos neste tempo, domamos o desconhecido: a escrita torna-se prato, objeto, quotidiano. Voltemos ao ponto de partida: o mistério surge e seduz-nos, na Arquitetura, nos Interiores, nos Objetos. Para que o surgimento do desconhecido não nos assuste, mas que antes saiba como seduzir-nos e abrir novos mundos imaginários. _ The programmed events in SCIC Showroom in Via Durini 19, starting from September 28th, are not just simple exhibitions, but conscious interventions in Design ambiances, so that Art lives in the domestic dimension and within our lives. Atlantis accompanies the Audience in the discovery of renovated spares, where SCIC exhibits Canossa Model for the Season 2020/2021. The selected kitchen reminds one of the importance of history and evocative ambiances, that generate connections between quotidian representations of the beautiful and the warmth and efficiency of the Italian craftsmanship. Also in this renovation, SCIC searches to ally Art and Design with contemporary and classical lines, confirming its unique capability of creating eclectic styles, without ever losing sense of functionality. The path drawn by SCIC involved artists such as Paolo Gonzalo (1975), Alessandro Roma (1977) and Silvia Camporesi (1973). Alessia de Girolamo could only participate, continuing that path that unites Arte and Home Ambiance. In fact, for the Atlantis Project, the Artist expressed all the resulting emotion from the silence of the confinement. A sensorial minimalisation that Alessia de Girolamo experimented through the sounds of natural life and the city’s musical landscape, that emerged as a forgotten continent, filling the Architecture and our lives. It is the sound of this submerged quotidian that captivates and seduces the Spectator, within SCIC Ambiances. It is here that the window becomes the vibrant diaphragm of this sound facility, that may be used in a double acoustic relationship. The linearity of the time is bended by the cyclical sound, a memory able to transform even the space that surrounds us. A space that is consistent and solid thanks to SCIC exhibition, where the details in wood, ceramics, stone, marble, bronze and metal value the inventively and the practicality of the Human Being. In this game of references, the exhibition space is no longer a simple commercial space and is now a room to live and create, with functionalities and references of the day-to-day melody. Because of that, the structuration of a link between the visual perceptible and the audible perceptible sustains Atlantis installation. The visual return of this architectonic intervention is the massive mural painting created by the Artist, inspired in BUGS series, where a group of parrot figures dwell the walls of the musical score. The parrot figures emerge from the interruptions of the page wall, like phantasmagoric figures that seem to break the structural pentagram rule, like infesting parrots that lived in the city during the days of its apparent silence. Like the silence that precedes the word, concentrates a big inscription in the ceramics (created in collaboration with Stylnove) and where one can read LANGUAGE. It is here that the art of Alessio recalls an ancient time, before language, before Man domesticate the sound of the word: a time where Man’s infinite imagination expressed itself by forms un-codified and recognisable shapes. Suspended on this time, we dominate the unknown: the writing becomes plate, object, quotidian. We go back to the starting point: the mystery arises and seduces us, in the Architecture, in the Interiors, in the Objects. So that the emergence of the unknown does not frighten us, but so that knows how to seduce us and open us new imaginary worlds.

  • UMA GRANDE SAUDAÇÃO A FRANCO MARIA RICCI | A GREAT SALUTE TO FRANCO MARIA RICCI

    UMA GRANDE SAUDAÇÃO A FRANCO MARIA RICCI | A GREAT SALUTE TO FRANCO MARIA RICCI 11 DE SETEMBRO, 2020 | SEPTEMBER 11TH, 2020 O inimitável Franco Maria Ricci deixou-nos ontem. Personalidade multifacetada, editor, designer gráfico, colecionador e bibliófilo. Para nós na SCIC e, sobretudo para o nosso Presidente Renzo Fornari, foi um grande amigo e um coadjuvante indispensável, criador das nossas campanhas mais emblemáticas. Os sentimentos e pensamentos vão para sua família, seus colaboradores e as pessoas que apreenderam a sua inteligência e personalidade. UMA HISTÓRIA DE SUCESSO Em 1963, Renzo Fornari decidiu confiar o desenho do logotipo e da imagem da empresa ao seu amigo Franco Maria Ricci, que interpretou a ideia do projeto modular de Renzo Fornari ao 'embutir' seis triângulos equiláteros para formar um hexágono que é também a geometria de uma flor. Essa marca, muito simples, moderna e compacta, é ainda hoje o símbolo da SCIC (Super Cucine Italiane Componibili). Antes mesmo das cozinhas serem produzidas, Franco Maria Ricci concebeu uma campanha publicitária colorida, irónica e pop que devolveu o calor ao universo racional das cozinhas modernas, associando-o a ferramentas antigas e indispensáveis: rolos, tábuas de corte, crescentes(?), raladores ... Juventude, alegria, entusiasmo que ainda ressoa naquelas imagens de uma multinacional ainda no seu início. De 1963 até hoje, muitas coisas aconteceram. Renzo Fornari e Franco Maria Ricci continuaram seus caminhos, certamente diferentes, mas sem nunca se perderem de vista, e com alguns cruzamentos ocasionais. Entre os mais recentes recordamos a instalação da cozinha modelo Labirinto apresentada no Salone del Mobile 2017 na Via Durini 19 em Milão, onde o Editor fundou a sua famosa livraria e é hoje sede da FlagShip Store da SCIC, bem como quando tivemos a honra de o convidar para o evento organizado comemorativo dos 50 anos da fundação da equipa de Ciclismo GS SCIC. _ The inimitable Franco Maria Ricci has left us yesterday. A multifaceted personality, editor, graphic designer, collector and a bibliophile. For us at SCIC and, especially to our President Renzo Fornari, he was a great friend and a indispensable coadjutant, creating our most memorable advertising campaigns. Our thoughts and prayers are with his family, his collaborators and all the people who knew his intelligence and personality. A SUCCESS STORY In 1963, Renzo Fornari decided to trust the design of the logo and brand of his company to his friend Franco Maria Ricci, whom interpreted the idea of Renzo Fornari’s modular project by ‘embossing’ six equilateral triangles in order to form a hexagon, which also represents the geometry of a flower. This brand, very simple, modern and compact, is still today the symbol of SCIC (Super Cucine Italiane Componibili). Even before any kitchen started being produced, Franco Maria Ricci conceived an advertising campaign that was colourful, ironic and pop, that brought warmth to the racional universe of the modern kitchens, associating it to the ancient and indispensable tools: rolling pins, cut boards, crescents, graters... Youth, joy, enthusiasm that still resonates from those images of a multinacional in its early beginning. From 1963 until today, many things have happened. Renzo Fornari and Franco Maria Ricci continued their paths, certainly different, but without loosing sight of one another, with some occasional intersections. From the most recent, we remind the installation of the Labirinto Model, presented during Salone del Mobile 2017 in Via Durini 19, in Milan, where the Editor founded its famous bookstore and is today the Flagship Store of SCIC, as well when we had the honor to invite him to the commemorative event of the 50 years of the foundation of GS SCIC’s Cycling Team. Parma, 03.12.2019 - Ciclismo: após 50 anos, os atletas da equipe de ciclismo SCIC re-encontraram-se. Tantos os ex-campeões presentes. _ Parma, 03.12.2019 - Cycling: after 50 years, the Athlete of SCIC’s Cycling Team re-encountered. So many ex-champions were there. Uma amizade, a de Renzo Fornari com Franco Maria Ricci, que durou uma vida e que continua ainda hoje no seu caminho de fé. Uma união profissional e humana, da qual surgiram ideias vencedoras e talentosas, pelas quais estaremos sempre gratos. _ A friendship, the one between Renzo Fornari and Franco Maria Ricci, that lasted a whole life, and it still perdures in their faith path. A professional and human union, from where successful and talented ideas emerged, and for which we will always be grateful for.

  • #WEAREITALY | #SOMOSITALIA

    #WEAREITALY | #SOMOSITALIA 29 DE ABRIL, 2020 | APRIL 29TH, 2020 De 1948 até hoje, construímos as nossas cozinhas com muita dedicação e paixão, empregando toda a nossa energia. É tempo de começarmos a pensar numa nova fase, prontos para enfrentar os novos desafios que nos esperam, com coragem e entusiasmo, mais fortes que nunca, no cumprimento dos protocolos de Protecção da Saúde e Segurança das Pessoas e do Trabalho. _ Since 1948, we have built our kitchens with great dedication and passion, and we did it with every fibre of our being. Now is the time to think about a new phase, we are ready to face the new challenges that lie ahead with courage and enthusiasm, stronger than before, in accordance with protocols for the Safety and Health Protection of People and Work environment.

  • ESTAMOS NA ARCHITONIC | WE ARE ON ARCHITONIC

    ESTAMOS NA ARCHITONIC | WE ARE ON ARCHITONIC 23 DE MARÇO, 2020 | MARCH 23RD, 2020 Temos o prazer de anunciar que agora fazemos parte da comunidade Architonic. Dê uma olhada em nosso perfil! Architonic é a comunidade online número um para arquitetos, designers, proprietários de casas e entusiastas do design. Esta “rede internacional” tornou-se um dos sites mais visitados pelos arquitectos e estamos presentes com uma criteriosa selecção dos nossos produtos. Veja o artigo que fala sobre nós: siga este link _ We are pleased to announce that we are now part of the Architonic community. Take a look at our profile! Architonic is the number-one online community for architects, designers, home-owners and design enthusiasts. The international network has become one of the most visited websites by architects and we are present with a careful selection of our products. Read the Architonic article about us: follow this link

  • SILVIA CAMPORESI – MIRABILIA

    SILVIA CAMPORESI - MIRABILIA 6 DE FEVEREIRO, 2020 | FEBRUARY 6TH, 2020 11 de Fevereiro - 11 de Abril, 2020 | February 11th - April 11th, 2020 SCIC - Showroom Principal | SCIC Flagship Store Via Durini 19, 20122 Milão | Via Durini 19, 20122 Milan SCIC apresenta um conceito temporário em que os melhores artistas da cena italiana são chamados ao diálogo com a excelência do design e do mobiliário, criando um espaço onde a criatividade invade as paredes. Não uma exposição, mas uma intervenção consciente nos ambientes SCIC para que a arte possa vivendo na dimensão doméstica, dentro de nossas vidas. Silvia Camporesi intervém dentro da flagship store da SCIC com um projeto nascido de sua série Mirabilia, um levantamento dos lugares inusitados da bota, captado pelo olhar da artista como se estivesse suspenso em uma dimensão de sonho. As fotos investigam formas e temas caros a Franco Maria Ricci - como a pirâmide ou o labirinto apenas para citar alguns. Na verdade, Franco Maria Ricci tinha sua sede milanesa na Via Durini e ainda hoje o espaço que abriga as cozinhas da SCIC mantém a marca da histórica editora e designer de logotipo da empresa. _ SCIC presents a temporary concept in which the most talented Italian artists are invited to create a dialogue with the excellence of Italian design. The objective is to create a new space where creativity conquers the space: not a regular show, but a free intervention to bring life to the every day life. At the SCIC flagship store Silvia Camporesi presents a special project taken from her recent series Mirabilia, a recognition of unusual places all around Italy, photographed in a dream like atmosphere by the artist. The pictures portrays subjects and themes that were very close also to Franco Maria Ricci – such as the pyramid or the labyrinth. The Milanese store of France Maria Ricci, in fact, it was located precisely here in Via Durini and even today the SCIC flagship store keeps memory of the editor and designer of their logo. Silvia Camporesi dialoga com a história do espaço milanês e fá-lo inserindo uma imagem na janela que conquista todo o Espaço, criando um efeito de forte atracção e curiosidade. Continuando dentro do Showroom, será possível observar um conjunto de obras da Mirabilia, escolhidas justamente em homenagem e continuidade do Espaço. _ Silvia Camporesi therefore presents a dialogue with the history of the space and it does so by showing a huge picture, able to conquer all the space, creating both attraction and curiosity. Inside the store it will be possible to see a series of works, all part of Mirabilia and all selected as an homage to the history of the space. SILVIA CAMPORESI (Forlì, 1973) Formada em Filosofia, vive e trabalha em Forlì. Através da linguagem da fotografia e do vídeo, constrói histórias que são inspiradas em mitos, literatura, religiões e da vida real. Nos últimos anos, a sua pesquisa é dedicada à paisagem Italiana. Desde 2003, ele realizou exposições individuais em Itália e no estrangeiro. Em 2007, ganhou o Prémio Celeste de fotografia; está entre os finalistas do Prémio Talent em 2008 e do Prémio Terna em 2010; ganhou o prémio Francesco Fabbri de fotografia em 2013, o prêmio Rotary da Artefiera 2015, e o Prémio BNL 2016. Em 2015 publicou o volume fotográfico Atlas Italiae, para a editora Peliti Associates. As suas obras estão presentes em coleções públicas e privadas. _ Born in Forlì, where she now lives and works, in 1973, Silvia Camporesi is a philosophy graduate who uses the languages of photography and video, often accompanied by self-portrayal, to build tales drawn from a mixture of myth, literature, religions, and reality. In the past years her research was mainly interested in the Italian landscape. Since 2003, her work has been displayed in numerous exhibitions, both in Italy and abroad. In 2007, she was awarded the Celeste photography prize; she was among the finalists for the she was among the finalists for the Talent Prize (2009) and Terna Prima (2010); she won the Francesco Fabbri Prize for photography (2013); the Rotary Prize at the Artefiera (2015) and the Prize BNL Associati (2016). In 2015 she published Atlas Italiae for the Peliti Associati. Her works are on show in public and private collection both in Italy and abroad.

  • G.S SCIC1969-2019

    G.S SCIC1969-2019 9 DE DEZEMBRO, 2019 No dia 3 de Dezembro, teve lugar na sede da SCIC SpA a apresentação do livro "GS SCIC - Onze anos sobre duas rodas", escrito por Alessandro Freschi (com a colaboração de Paolo Gandolfi) e que traça os gloriosos anos do Grupo Desportivo SCIC: de 1969 por Adorni a 1979 por Saronni. 1969 marca o ano da estreia da SCIC no mundo do Ciclismo. Mais do que por um cálculo publicitário preciso, essa união nasceu sob a bandeira da paixão que acaba por se transformar em amor exclusivo. Um amor que se refaz, ano após ano, através de um rico acervo de imagens, onde as façanhas e emoções dos Ciclistas são imortalizadas, desde jovens atletas até às mais famosas Glórias do Ciclismo. O cenário para este empolgante encontro é o Cycle Pavilion, um espaço de exposição projetado pelo arquiteto A. Cardelli para a ocasião, onde estão expostas algumas das taças conquistadas pela Empresa nesses anos, entre outras lembranças. Depois de uma breve apresentação de Alessandro Freschi e da intervenção de Lorenzo Marconi, CEO da SCIC, alguns dos protagonistas das equipas que marcaram esta emocionante história também se envolveram, e que por sua vez, contaram anedotas divertidas, mas também emocionantes. December the 3rd : book presentation event “GS SCIC – Undici anni su due ruote”, by Alessandro Freschi with the collaboration of Paolo Gandolfi. The book records the years of the cycling Sport Group sponsored by SCIC SpA from 1969, captained by Adorni, to 1979, captained by Saronni. 1969 is the year of SCIC’s debut in the world of bicycle racing. More than for a studied advertising strategy, this union was born out of a real and unique passion. The cycling passion ends up turning into an exclusive love. The bond and love between SCIC and its teams is pictured year after year through a large collection of images in which the deeds and emotions of all the athletes who took part in this amazing story (from the junior members to the most great champions) are represented. The 50th anniversary is celebrated in SCIC’s headquarter with a new permanent pavilion, designed by architect A. Cardelli, where some of the main cups , trophies and memories are displayed. After the presentation of Mr. Alessandro Freschi and a speech of Mr. Lorenzo Marconi, CEO of SCIC, the protagonists of the teams of those glorious years have entertained the audience with exciting (and also hilarious) anecdotes of sports brotherhood. No evento participaram os Ciclistas seguintes: Vittorio Adorni, Luciano Armani, Franco Balmamion, Gaetano Baronchelli, Giambattista Baronchelli, Osvaldo Bettoni, Franco Bitossi, Davide Boifava, Emilio Casalini, Arnaldo Caverzasi, Sandro Ceccato (médico), Alfredo Chinetti, Ernesto Colnago (mecânico / ds), Mino Denti, Gianfranco Foresti, Wainer Franzoni, Gabriele Landoni, Armando Lora, Bruno Mealli, Claudio Michelotto, Mario Mordonini (mecânico), Franco Mori, Primo Mori, Guido Neri, Enrico Paolini, Rino Parmeggiani (mecânico), Pierino Primavera, Walter Riccomi, Attilio Rota, Giuseppe Saronni, Amilcare Sgalbazzi, Piero Spinelli, Bruno Zanoni, Paolo Zini. Estiveram presentes Carla Chiappano, viúva de Carlo, e Milly Giganti, filha do ex-diretor desportivo Eraldo, além das ex-ciclistas Anni, Partesotti e Torelli. Links de artigos: – parma.repubblica.it – tuttobiciweb.it The event was attended by cyclists: Vittorio Adorni, Luciano Armani, Franco Balmamion, Gaetano Baronchelli, Giambattista Baronchelli, Osvaldo Bettoni, Franco Bitossi, Davide Boifava, Emilio Casalini, Arnaldo Caverzasi, Sandro Ceccato (medico), Alfredo Chinetti, Ernesto Colnago (meccanico / ds), Mino Denti, Gianfranco Foresti, Wainer Franzoni, Gabriele Landoni, Armando Lora, Bruno Mealli, Claudio Michelotto, Mario Mordonini (meccanico), Franco Mori, Primo Mori, Guido Neri, Enrico Paolini, Rino Parmeggiani (meccanico), Pierino Primavera, Walter Riccomi, Attilio Rota, Giuseppe Saronni, Amilcare Sgalbazzi, Piero Spinelli, Bruno Zanoni, Paolo Zini. The event also counted with the participation of Carla Chiappano, widow of Carlo, and Milly Giganti, the daughter of the ex-sports director Eraldo, beside the ex-cyclers Anni, Partesotti and Torelli. Articles Links: – parma.repubblica.it – tuttobiciweb.it

  • ALESSANDRO ROMA – SLIPPING

    ALESSANDRO ROMA – SLIPPING 17 DE OUTUBRO, 2019 OCTOBER 17, 2019 O SHOWROOM da SCIC em Milão é um espaço que preserva a forte marca de Franco Maria Ricci, o histórico editor e designer do logotipo da empresa sediada em Parma, e onde ele próprio instalou a sua biblioteca. Ainda hoje as cozinhas da SCIC vivem num espaço rodeado de estuques e fontes. A SCIC sempre trabalhou em colaboração com importantes Ateliers de Arquitectura, mas este ano mostra a sua alma narrativa ao contar ao Mundo da Arte com uma série de intervenções nas quais os melhores artistas da cena italiana são chamados a dialogar com a excelência do design e do mobiliário, dando vida a um espaço no qual a criatividade invade as paredes. Slipping é o segundo projecto de um conceito temporário e Alessandro Roma pensou numa intervenção bastante específica, em que a natureza e as cores são os absolutos protagonistas. A parede da entrada ilumina-se com uma pintura mural ,na qual as cores e o letreiro se sobrepõem a um friso de cerâmica, uma série de ladrilhos dos quais os elementos naturais florescem de uma forma espontânea à superfície. O Artista imagina um novo ambiente em que os objetos aparentemente domésticos, livros, cerâmicas e flores, invadem o espaço. Uma forma de propor a sua investigação numa dimensão privada, encontrando o ambiente quotidiano do mobiliário e criando encontros inesperados e novos diálogos entre Arte e Design. Slipping sugere um deslizamento, a possibilidade de perder-se no seu imaginário de cor e forma. _ The Milanese SCIC flagship store is an extremely characteristic space, that maintains the memories of Franco Maria Ricci, an historical Italian editor and also the brand designer for SCIC. Exactly in Via Durini 19, where now you can meet the SCIC flagship store, once was Franco Maria Ricci’s store: exactly for this reason the space is still populated with plasterboard and a very choreographic fountain. Alessandro Roma conceived a site-specific intervention, where nature and color are the absolute protagonists. The wall painting and the glazed ceramics light up the watering wall: natural elements grow naturally upon them, giving life to a harmonic composition. The Artist imagined a new space in which domestic objects, such as ceramics, flowers and books, invaded the room. In this way, Alessandro Roma engages the Spectator, bringing him inside a private dimension: a special place of comfort capable of dialoguing with the kitchens and the objects, giving life to new dialogues between art and design. Slipping suggests us a way of falling inside his imaginary, the possibility of losing ourselves freely inside shapes and colours. Slipping his also the second project of a temporary concept where the best Italian artists are called to interpret the excellence of Italian design: the result is a hybrid space, where creativity conquers the walls. Before the closing of the show, Alessandro Roma will also present the art-work made for the SCIC collection.

  • A COZINHA À MEDIDA. AEG - AD PARA SCICTAYLOR MADE KITCHEN AEG – AD FOR SCIC

    A COZINHA À MEDIDA. AEG - AD PARA SCIC TAYLOR MADE KITCHEN AEG – AD FOR SCIC 9 DE OUTUBRO, 2019| OCTOBER 9TH, 2019 Quinta-feira dia 3 de Outubro, no elegante Showroom SCIC Via Durini 19 em Milão, foi realizado o evento “A Cozinha por Medida”, organizado pela AEG em colaboração com a AD Italia. Durante a noite, Manuela Soffientini, CEO da Electrolux para o Mercado Italiano, Ettore Mocchetti, director da AD , e Lorenzo Marconi, CEO da SCIC Spa, participaram num interessante debate sobre como o ambiente da cozinha tem sido modificado e melhorado. A cozinha viu o seu caráter operacional e prático evoluir, tornando-se num espaço flexível e sofisticado, onde a atenção ao design e à tecnologia mudaram a relação com os espaços. Com uma estética elegante e requintada, as cozinhas SCIC acolhem a melhor tecnologia para oferecer soluções únicas em nome da modernidade e funcionalidade. Para tal, a SCIC escolheu parceiros como a AEG, marca alemã que há 130 anos oferece soluções únicas, capazes de resistir ao curso do tempo, não só em termos de durabilidade, mas fornecendo também um serviço de vanguarda, simples e acessível a todos. Intuitivos e equipados com tecnologias que visam antecipar as necessidades e solicitações do Utilizador, os eletrodomésticos AEG, sem substituir o Utilizador, acompanham-no na sua jornada culinária, valorizando os seus talentos mas sem sobrepôr-se-lhes. O debate, portanto, destacou a importaria da tecnologia e dos seus equipamentos no seio da cozinha, os quais estão indissociavelmente conjugados com a funcionalidade e estética do mobiliário. Este é a direcção que a SCIC e a AEG tomaram e desejam seguir juntas. The SCIC Flagship Store in Via Durini 19 (Milan) was the setting for “La Cucina su Misura” event, organized by AEG and AD Italia. During the evening, Manuela Soffientini, Electrolux General Manager Cluster Italy, Ettore Mocchetti, director of AD and Lorenzo Marconi CEO of SCIC, participated in an interesting debate on how the kitchen environment is being modified and perfected. The kitchen has seen its operational and practical character evolve, becoming a flexible and sophisticated space ,where attention to design and technology have changed the relationship with spaces. SCIC kitchens, with their elegant and refined aesthetics, welcome only the best technology to offer unique solutions in the name of current and functionality. To guarantee this, SCIC has chosen partners such as AEG, the German brand, which for 130 years has been offering unique solutions, able to withstand over time, not only as a duration, but providing a cutting-edge service that is simple and accessible to anyone. Intuitive and equipped with technologies that anticipate the needs and demands of the user, AEG appliances never replace the person but accompany them on their culinary journey and enhance their talents without ever overruling them. The debate has therefore highlighted the importance of technology and its equipment within the kitchen, all of which is combined with the functionality and aesthetics of the furnishings. This is the direction that SCIC and AEG have taken and want to pursue together

  • LUNASCIC: 1969 – 2019

    LUNASCIC: 1969 – 2019 19 DE JULHO, 2019 | JULY 19th, 2019 Atendendo aos grandes eventos que marcaram traços indeléveis no mundo, não podemos deixar de mencionar o evento que para sempre mudou a presença Humana no Universo: a Primeira Alunagem do Homem. Uma verdadeira e real revolução tecnológica que mudou para sempre o quotidiano da Humanidade. Corria o ano de 1969 e entre as muitas novidades desta época, também a primeira cozinha totalmente electrónica viu a luz do dia, que a SCIC dedicou ao evento LUNASCIC. Uma cozinha nunca antes desenhada, com tecnologia de vanguarda idealizada por Renzo Fornari, em colaboração com o Arquitecto Alberto Mambriani. Pensada com base em estudos de Ergonomia, era caraterizada por dispositivos electrónicos que tinham como função trazer todos os planos de utilização ao nível óptimo de trabalho, com um jogo de integração para maximizar a utilização de todo o espaço. Premindo apenas um botão, acionava-se o mecanismo que trazia tudo ao alcance da sua mão. Caracterizante era o frigorífico de estrutura cilíndrica, com prateleiras, que subiam e desciam eletronicamente e era climatizada com um sistema de ar refrigerado. Enfim, um ano que mereceu ser celebrado, em todos os sentidos, sobretudo no seu 50o Aniversário, um ano que marcou a história mundial e que nós na SCIC ficamos orgulhosos de recordar com esta imagem da nossa grandiosa LUNASCIC. _ Considering the big events that leave lasting marks in our world, we have to mention the challenge that changed forever the sense of human presence: the first moon landing by a human being! A real and technological revolution that shook up the daily life of Humanity. The year was 1969 and among the many innovations on this period, came to light the first electronic kitchen by SCIC: LUNASCIC. SCIC dedicated this kitchen to the Big Moon event. A kitchen never designed before, with a tecnology at the vanguard and designed by Renzo Fornari in collaboration with architect Alberto Mambriani. Lunascic was born in the name of ergonomics, it was characterized by electronic devices which had the function to take the shelves at the optimal work level, with a game of intersections to use all the space available. Everything came at hand just pressing a button. The characteristic refrigerator was cylindrical and the structure with shelves-containers went up and down electronically. It also had an air cooling system. 1969 was a year it was worth considering and to commemorate, especially at his 50th anniversary, it was an year that marked the global history. We are proud to remember that special year in SCIC, with these pictures of our magnificent LUNASCIC.

bottom of page